برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد و صنایع وابسته (متالکس) در اصفهان

برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد و صنایع وابسته (متالکس) در اصفهان

برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد و صنایع وابسته (متالکس) در اصفهان

در تاریخ یک شهریور سال ۱۴۰۲، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با حضور رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد، رئیس هیئت مدیره شرکت گل گهر، دبیر انجمن سنگ آهن ایران و جمعی از مسئولان دولتی و فعالان صنعت فولاد در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افتتاح شد.

در روز افتتاحیه و مراسم آن، مدیر مرکز همایش‌های بین‌المللی استان اصفهان به ویژگی‌های این دوره اشاره کرده و گفت: ۱۶۰ شرکت و مجموعه صنعتی در این نمایشگاه حضور دارند. در این نمایشگاه، پنل‌های تخصصی با موضوعات چالشی و ارائه راهکار توسط متخصصین با حضور میهمانانی از داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.

در روز افتتاحیه این نمایشگاه دبیر انجمن سنگ آهن ایران بیان کرد: نقص بزرگی در زنجیره آهن و فولاد در ساختار حکمرانی عمومی وجود دارد و آن این که ما در مجلس کمیته معدنی داریم که متخصص معدن در آن وجود ندارد.

وی همچنین افزود: بزرگانی که رکورددار صنعت فولاد هستند، امروز از آنها بهره نمی‌بریم. تقریباً می‌توان گفت جریان‌سازی خاصی در حوزه معدن نیست و تمام زنجیره با یکدیگر هماهنگ هستند و تنها مشکل در بخش حکمرانی و ساختار حاکمیت بر زنجیره آهن و فولاد است.

بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در این مراسم، ضمن اشاره به جایگاه تولید فولاد در ایران گفت: در حال حاضر ۳۰ میلیون سالیانه فولاد تولید می‌شود که جایگاه دهم را بین کشورهای جهان برای ما رقم زدهه و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن فولاد برسیم در حالی که تعداد زیادی از مجموعه‌های تولیدی از محدودیت برق و گاز رنج می‌برند.

از جمله برندهای حاضر در این نمایشگاه می‌توان به فولاد مبارکه اصفهان، پارت گوال، مجتمع فولاد سپید فراب کویر، شرکت مادر تخصصی میدکو، هلدینگ سرمایه‌گذاری پرشیا فلز اسپادانا، شرکت بین‎المللی ایریتک، فولاد حامیران، فولاد آلیاژی اصفهان، کهربا گستر، ابتکار سوله سپاهان، ماشین سازان مطلب و شرکت مهندسی فن‌آور معادن و فلزات و سایر صاحبان برند در این نمایشگاه بین‌المللی اشاره کرد.

نظرات کاربران

نظر خود را وارد کنید